Färga sugarpaste/gumpaste röd..

Idag har jag suttit och gjort små sockerblommor till ett cupcakesprojekt till nästa helg. Röda sockerblommor.
 
Alltså. Har ni något tips om hur man på ett bra sätt ska kunna få en härlig klarröd eller till och med mörkröd sugarpaste/gumpaste? Jag höll på att bli galen! Det tog en evighet och mängder med pastafärg (Wilton no taste red) för att få en färg som var ens i närheten av att vara röd. Jag fick dessutom måla alla blommor röda då de under natten antagit någon variant av korallröd..
 
Vad säger ni, vilken röd färg är bäst att använda? 
Ska man istället ge upp och helt enkelt köpa färdig röd gumpaste/sugarpaste?
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Kommentarer :

#1: Lyna - Happy pie

Färdigfärgad röd sp är enklast vid större mängder. Annars om du vill ha mindre mängder med röd sugarpaste, så funkar Sugarflair Red Extra bra. Den är väldigt koncentrerad och ger bra färg.

Motsvarande Sugarflairs Black Extra kan jag också rekommendera, den är även bra att använda till att färga grått. De andra svarta pastafärgerna går åt blått eller lila om du bara vill ha grått och inte helsvart.

Svar: Tack för hjälpen! Då blir det till att beställa Sugarflair i rött och svart :-)
Angelica

skriven
#2: Tone

Det är svårt att läsa den ljust rosa texten på vit bakgrund! Inte kan jag förstora den lilla texten heller. 😯

Kollar gärna in mer när sidan är lättare att läsa. Om sidan är aktiv än, vill säga..

Kram

Svar: Hej! Förlåt för så sent svar.
Den lilla rosa texten är bara en kort text om mig (samma i varje inlägg) och taggar för att hjälpa sökmotorerna. Ska se om jag ändrar till en tydligare färg! Själva texten är i grått och jag hoppas den är läsbar :-)
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :