Marin tårta

Min äldsta vän, som äntligen flyttat "hem" så att jag kan fira henne, firade sin födelsedag nu i helgen. Självklart var det aktuellt att ge henne en tårta i födelsedagspresent.
 
Hon älskar det marina och har nog fler blåvitrandiga klädesplagg i sin garderob än de flesta. Lägg sedan till att hennes favoritgodis är Marianne så var det för mig solklart hur hennes tårta skulle utformas, både utvändigt och invändigt.
 
Tårtan består av saftiga mintchokladbottnar, är fylld med marängsmörkräm med smak av Marianne, spacklad med mintchokladganache och sedan täckt med sugarpaste/marshmallowfondant. Rosorna är gjorda i gumpaste.
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: chokladganache, födelsedagstårta, gumpaste, sockerblommor, sugarflower, sugarpaste, tårta, tårtdekoration, tårtor;

Kommentarer :

#1: Dhammika

Den är verkligen heeeelt fantastisk! Och klockren lollan :) Jättebra jobbat!

Svar: Tack söta du! Visst är den :-)
Angelica

skriven
#2: Mårtenssons kök

Fantastiskt fin tårta, det går ju verkligen inte att ta miste på vad din vän föredrar:)

Svar: Tusen tack! :-)
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :