Då var det dags...!

Jag har länge varit intresserad av bakning och desserter men först förra sommaren (2012) tog jag steget och började baka tårtor "på riktigt". Länge har jag lusläst bakbloggar och inspirerats men nu är det dags för mig att själv låta tårtorna ta den plats de förtjänar i mitt liv, och dela med mig av detta i en egen blogg. 
 
I min värld vill jag att tårtorna ska vara höga, vackra, goda och så får de mer än gärna vara utsmyckade med stora, vackra sockerblommor. 
 
Då detta fortfarande är rätt nytt för mig ser jag fram emot att få utvecklas, göra fler sorters sockerblommor och på olika sätt, pröva fler fyllningar, fler färgkombinationer och lära mig fler spritstekniker. Jag vill lära mig att göra tårtor med knivskarpa kanter och täcka dessa med sugarpaste för ett felfritt resultat. När det kommer till tårtor ställer jag höga krav på mig själv, jag vill att det ska vara perfekt! Självklart är det en bit tills jag kan säga att tårtorna är perfekta men ibland är det resan som är målet.

Vill ni följa med?

Finns även på instagram där jag heter @sugarmesweet_

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: #tårtor #cake #cupcakes #macarons #buttercream #sugarpaste #sockerblommor;

Kommentera inlägget här :