Min födelsedagstårta!

När det var dags att fira min födelsedag blev det såklart jag som fick göra en tårta till mig själv. Jag har en fin liten bok där jag ritar upp tårtor och designidéer när andan faller på och det här var den tårta jag ville ha till min födelsedag!

Tårtan är gjord av saftiga citronbottnar, fylld med citronmarängsmörkräm, hallon och sedan täckt med sugarpaste. Blommorna och detaljerna är gjorda i gumpaste. Hallon och citron måste vara en av världens bästa smakkombinationer, eller förresten - det mesta med citron är fantastiskt! 

 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: citron, födelsedagstårta, gumpaste, hallon, marängsmörkräm, smbc, sockerblomma, sockerblommor, sugarflower, sugarpaste, tårta, tårtor, våningstårta;

Kommentera inlägget här :