Bröllopstårta

Jag fick ju den stora äran att göra en kompis kompis bröllopstårta och i helgen var det dags!  Inte helt utan nerver kan jag ju tillägga, men allt gick som det skulle och brudparet var mycket nöjda. ♡ Stort grattis på er dag!

Den här skönheten skulle mätta ca 90 personer och består av saftiga citronbottnar, citronmarängsmörkräm och färska jordgubbar. Spacklad med vit chokladganache och täckt med sugarpaste. Dekorationerna är gjorda i gumpaste. Behöver jag tillägga att den var T U N G ? 
 
Titta gärna in på min instagram @sugarmesweet_ och följ mig på Facebook https://www.facebook.com/sugarmesweetsweden ♡
 
Tårtan är inspirerad av en design av En nypa socker, enligt brudens önskemål.
 
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: bröllopstårta, ganache, marängsmörkräm, smbc, sockerblomma, sockerblommor, sugarflower, sugarpaste, tårta, tårtbloggare, tårtdekoration, tårtor, weddingcake;

Kommentarer :

#1: Hilda

Åhhh så fin!!! Ser helt underbar ut!! Jag funderar bara på blommorna, vars har du köpt gumpaste? Den var superfin Kan jag då lova!!!!

Svar: Tack snälla! Jag har beställt Satin Ice gumpaste från www.lyckasmedmat.se :-)
Angelica

skriven
#2: Paulina Martine

Wow, vilken fantastisk bröllopstårta! Jag vet hur mycket jobb det ligger bakom en sån :) den blev verkligen fin!

Om du har tid får du gärna kika in på min blogg, också en bakblogg :)
Hälsningar
Paulina

Svar: Tack snälla du! Ja, det ligger en hel del timmar bakom :-)Det ska jag absolut göra!
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :