Tårta med volanger, rufflecake

Då jag fått en del pikar från min käre make om att mina tårtbottnar tar en hel del plats i frysen (men jag kan ju inte  SLÄNGA!), och frågor om det inte är dags att göra en tårta snart, gjorde jag slag i saken och gjorde denna tårta till fredagsfikat på jobbet. Det räckte och blev över så både morfar, svärmor och svärfar fick en bit. 

Tycker det är fint med spritsade "rufflecakes" (volangtårtor) och ville testa en ny spritsvariant. 

Tårtan består av vaniljbottnar, är fylld med blåbärsmarängmörkräm och spritsad med vaniljmarängsmörkräm. Blomman är gjord i gumpaste.

 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: blåbär, marängsmörkräm, rufflecake, ruffles, sockerblomma, sockerblommor, spritsad, tårta, tårtdekoration, tårtor, vanilj;

Kommentarer :

#1: Annika

Fin tårta :)

Svar: Tack snälla :)
Angelica

skriven
#2: Elisabeth - Saker jag bakar

Galet tjusig spritsning. Jag fattar inte hur du gör. Väldigt imponerande.
Gumpaste, vad är det? Går det att äta eller blir det "bara" snyggt?

Svar: Tack snälla! Gumpaste är som sugarpaste fast den går att kavla tunnare och så hårdnar den - perfekt till blommor och liknande dekorationer alltså :) Det är ätbart men inte så roligt att äta, smakar som att knapra på en sockerbit ungefär!
Angelica

skriven
#3: Suzanne BakeBelieve

Så fantastiskt vacker! Applåder :) Skriv gärna en beskrivning någon gång om hur du spritsat volangerna, superfint.

Svar: Tack så mycket :) Det ska jag försöka ordna när det blir dags för nästa!
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :