Bröllopstårta 2015

På mitt förra jobb hade jag en härlig kollega. En kollega som alltid peppade mig när det kom till mina tårtor och som alltid sa att hon ville att jag skulle göra hennes bröllopstårta. Gissa om jag blev glad när jag nu blev tillfrågad att faktiskt göra den åt henne? Självklart ville jag det!

Deras önskan var ljusblått i kombination med röda rosor, precis som på deras lekfulla inbjudan, och så önskade de att den lilla söta helikoptern från densamme fick vara med på ett hörn.
 
Denna tårta består av saftiga limebottnar och lime-marängsmörkräm med nyplockade blåbär. Spacklad med vit chokladganache och täckt med sugarpaste. Rosorna och helikoptern är handgjorda i gumpaste, den ljusblå spetsen är en sockerspets.
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: bröllopstårta, sockerblommor, sockerros, sugarflower, sugarlace, sugarpaste, tårta, tårtor;

Kommentera inlägget här :