Ombre vs block

Jag har funderat lite över hur de som gör ombretårtor men med färgerna uppdelade i block istället för en klassisk ombre där färgerna smälter samman utan tydliga skarvar, där färgerna "flyter" in i varandra. Vissa extremt duktiga "cakers" (tårtmakare?) får så skarpa linjer utan en tillstymmelse till sammanblandning av färgerna och jag har som sagt undrat lite hur de får till det.
 
Nu när morfars tårta fick bli min första ombretårta kunde jag se att det på ena sidan blivit tydliga block medan det på andra istället blivit mer ombre. Med andra ord borde det gå att få till blocken med lite mer noggrannhet och tålamod! Blir till att testa det med andra ord :)

Här ser ni ena sidan som är ombre:
 
 
Och här ser ni den som är uppdelad i tydligare block:
 
Ser ni skillnaden? Det är absolut inte perfekt men en hint om hur det kan bli :)

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: ombre, smörkräm, spacklad tårta, tårta, tårtor;

Kommentarer :

#1: bak och smak

Hej!
Tänkte bara säga att du verkligen har en jättefin blogg och att jag själv blir inspirerad av den! Är du sugen får du gärna kolla in min blogg http://www.bakochsmak.se så kanske vi kan inspirera varandra så vi utvecklas.

Ha en bra dag,
Bak och smak

Svar: Hej!
Tack snälla :) Jag ska absolut kolla in din blogg!
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :