Tårta - ombre

När min älskade morfar; världens bästa man, pappa och morfar, tillika min hjälte och inspiration bad mig att göra en tårta till hans 83:e födelsedag kunde jag såklart inte säga nej. Han har ett par tjuriga tanter på ålderdomshemmet där han och mormor bor, som alltid klagar när de bjudits på köpetårtor, och han ville minsann visa dessa hur en tårta ska se ut/smaka. 
 
Jag passade på att testa en helt ny smakkombination: saftiga apelsinbottnar, apelsincurd och marängsmörkräm med smak av vanilj. Supergott var det! 
 
När jag ändå kunde experimentera lite tänkte jag ge mig på en ombre tårta. Min morfar älskar färg så jag visste att han skulle uppskatta det! Rosorna och bladen är spritsade med samma marängsmörkräm (SMBC).
 
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: apelsincurd, födelsedagstårta, marängsmörkräm, ombre, smörkräm, tårta, tårtor;

Kommentarer :

#1: Sanna

Mums vad gott :D

Svar: Det var riktigt smaskigt faktiskt :D
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :