Att utvecklas

Då jag började baka tårtor "på riktigt", för ett år sedan, ville jag hålla mig på den säkra sidan - följa recept och inte sväva ut så mycket. Det viktigaste för mig var att få börja öva på dekorationsteknikerna och jag var inte direkt intresserad av att göra egna smakkombinationer osv. Sakta men säkert började detta såklart ändras och nu har jag mina anteckningar med planer om hur jag vill att tårtorna ska se ut utseendemässigt såväl som hur jag vill kombinera smaker. Jag har även vågat börja testa att göra om recept till mina egna! 
 
Flera av de tårtor som kommer att komma upp på bloggen är tårtor från det gångna året och därmed är flera av dem även recept som är följda till punkt och pricka. Min bibel, som verkligen fått upp min passion för bakningen är Lomelinos Tårtor och därifrån kommer flera recept. Det var där det började för mig. Nu följer jag otaliga bloggar och älskar att läsa om bakning, prata om bakning, titta på bilder och blir inspirerad till tusen. Jag drömmer till och med om tårtor!

Något som också blivit bättre än i början är bilderna, de tidigare bilderna är lite mörkare och lite tråkigare än de nya, klara och härliga bilderna.
 
Det finns alltså en hel del tårtor som vill komma upp på bloggen, både gamla och nya! 

Stay tuned!

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: tårtdekoration, tårtor;

Kommentera inlägget här :