Midsommartårta

Till midsommar ville jag vara traditionell - det fick alltså bli en härlig gräddtårta med limecurd och jordgubbar. Jag använde mig av detta recept förra året och då den var så otroligt uppskattad fick det i år bli en favorit i repris!


 
 
Då min mamma är allergisk mot både mjölk och soja (och en hel del annat) gjorde jag en egen (liten) tårta till henne. Bottnarna gjorde jag av lika-delar-principen, fyllningen blev samma limecurd som i vår tårta men med mjölkfritt margarin istället för smör, jordgubbar och en mjölkfri smbc med smak av vanilj (recept kommer). Tårtan är täckt med sugarpaste, blomman är handgjord av gumpaste.
 
Detta var första gången jag använde mig av sugarpaste för att täcka en tårta men garanterat inte sista! Dock var det ingen höjdare att ge sig på detta ute på landstället utan bra verktyg..
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: cake, gräddtårta, gumpaste, jordgubbar, marängsmörkräm, mjölkfri, sockerblommor, sugarpaste, tårtor;

Kommentera inlägget här :