Red velvet cream cheese cupcakes

Igår var jag och maken på hans bror och sambos årliga kräftskiva. Kvällen till ära ville de bjuda på cupcakes och de önskade att jag skulle baka röda cupcakes så att de skulle passa in i färgtemat. 
 
Det var länge sedan jag bakade cupcakes så jag kände mig lite ringrostig och bakade två omgångar för att få cupcakesen att resa sig så mycket som jag önskade. Kände mig som Guldlock där ett tag; först reste de sig för mycket, sedan för lite.. Lagom tack!
 
Receptet jag använde (kommer på bloggen inom kort) gav fantastiskt saftiga cupcakes och cream cheese frostingen var supergod - där fick jag däremot ändra receptet och tillsätta florsocker för att få den spritsbar.
 
Blommorna är gjorda i gumpaste och pärlan är såklart ätbar den med.
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: creamcheese, cupcakes, frosting, redvelvet, sockerblomma, sugarflower;

Kommentarer :

#1: stina

Det är jag som är makens brors sambo och dessa cupcakes är några av de godaste jag ätit. Våra 18 gäster var djupt imponerade av efterrätten som Angelica bakat. Rekommenderas!

Svar: Fina Stina! Tusen tack <3
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :