Mjölkfri tårta (mini)

När lillebror fyllde år ville jag även göra en tårta som min mamma tål så det fick bli en liten minivariant (10 cm form) till henne. Passade på att testa att quilta för första gången men det gick sådär då smörkrämen var ostabil behövde tårtan åka in och ut ur kylen med jämna mellanrum = sugarpasten sprack nästan när jag "skar" i den.
 
Tårtan består av vaniljbottnar (lika-delar) och mjölkfri ananassmörkräm. Det var ingen höjdare att blanda ananaspurén med den mjökfria smörkrämen. Den skar sig och betedde sig inte som jag önskade, det gick nätt och jämnt att spackla med den men det är ingen kombination jag kommer att göra igen. 
 
Blomman är gjord i gumpaste och var min första variant av en gerbera. Blev inte alls nöjd så därför fick det bli en annan teknik för gerbera nr två, den som fick pryda denna tårta.
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: mjölkfri, smörkräm, tårta, tårtdekoration, tårtor;

Kommentera inlägget här :