Randig tårta

I veckan fyller min lillebror år och detta firade vi med tårta (såklart) i helgen. 
 
Jag ville att han skulle få en "maskulin" tårta, så det blev en tårta täckt med grå mmf/SP med svarta ränder och en limegrön gerbera, gjord av gumpaste. Det krävs garanterat rätt verktyg (beställningen hann inte komma i tid) och mycket övning för att få till de perfekta ränderna men det känns som att det blev godkänt för att vara första gången.
 
Bottnarna är ljusa bottnar från Lomelinos bok, smaksatta med massa lime för att få en riktigt härlig smak på dem, och så är den fylld och täckt med ananasmarängsmörkräm. Smörkrämen blev ganska ostabil då det krävdes rätt mycket ananaspuré för att få smak på den. Tror inte att jag kommer göra om den på samma sätt då den var lurig att jobba med pga detta.
 
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Kommentarer :

#1: cecilia

Vad duktig du är :)

Svar: Tack snälla :)
Angelica

skriven
#2: Dhammika

Wow! Jättesnygg!! :)

Svar: Tack gumman :-D
Angelica

skriven
#3: Pappa

Duktig!! <3

Svar: Tack pappa <3
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :