Födelsedagstårta Union Jack

Igår fyllde min älskade make år, något vi firade i goda vänners lag med mat och självklart med tårta. Tårtan hade jag fått en idé till redan i somras och jag har planerat och bara gått och väntat på att äntligen få göra den - allt i största hemlighetsmakeri så att han skulle bli överraskad. Då han är den största anglofil jag känner och älskar allt som har med Union Jack att göra var det solklart att försöka översätta det i tårtform, då kom jag på den här designen!

Denna tårta består av ljusa bottnar (Lomelinos pålitliga recept), är fylld med vit chokladmarängsmörkräm (recept kommer!) och rårörda blåbär, sedan är den spacklad med blåbärsmarängsmörkräm och slutligen täckt med sugarpaste/mmf. Blomman är gjord i gumpaste.
 
 
 
 

Bakning och tårtor är min passion, jag älskar att baka! Jag blir jätteglad om ni tar er tid att kommentera mina inlägg ♡ Alla bilder som läggs upp är mina egna och det är ej tillåtet att kopiera eller sprida dessa vidare. © Angelica, Sugar Me Sweet

♡ tårta ♡ cupcakes ♡ macarons ♡ sockerblommor ♡ smörkräm ♡ maräng ♡ födelsedagstårta ♡ recept ♡ sugarpaste ♡ bakning ♡ bakblogg ♡

Taggar: blåbär, födelsedagstårta, marsmallowfondant, marängsmörkräm, sockerblomma, sugarflower, sugarpaste, tårta, union jack;

Kommentarer :

#1: Mårtenssons kök

Helt fantastiskt, vi förstår inte alls hur man kan få till ett sånt här mästerverk... varken att komma på idén eller att förverkliga den!

Svar: Åh, tack snälla ni! Vad glad jag blir för er kommentar!
Angelica

skriven

Kommentera inlägget här :